Lifestyle

Show_simboules
Lifestyle

10 съвета как да останете завинаги млади!

Да се сдобие с вечна младост открай време е било изгарящо желание на човека. Антиейджинг медикът Димитриос Емануил Сикянакис ни дава ценни съвети, които ще ни помогнат да запазим здравето си и да остаряваме красиво. Погрижете се за тялото си... само с него ще сте заедно завинаги!

1. Хранене
Избягвайте прекаленото количество захар, защото кара кожата да губи еластичността си; не злоупотребявайте с алкохола, който дехидратира организма и натоварва черния дроб и сърцето; намалете солта, защото повишава кръвното налягане и влияе отрицателно на метаболизма на костите. Ограничете наситените мазнини, които втвърдяват артериите, както и въглехидратите: прекалената консумация на въглехидрати може да увреди колагена и нишките на кожата ви.

2. Водата, извор на живот
Водата е най-важният елемент за поддържането на живота, тъй като пренася всички хранителни вещества и кислорода в кръвта ни, действа като „масло“ за правилното функциониране на ставите, хидратира кожата и тъканите, детоксицира организма, регулира телесната температура и предпазва от констипация. За да задоволите нуждите си, консумирайте около 1,5-2 литра течности дневно.

3. Гимнастика
Гимнастиката представлява уникално биологично обновяване на организма. Слагайте маратонките и ставайте от дивана! Ще придобиете ясна мисъл, душевно здраве, по-добри нива на холестерина и артериалното налягане. Упражненията помагат също така за регулирането на кръвната захар, за профилактиката и възстановяването от сърдечни заболявания, подобряват съня и поддържат доброто състояние на организма.

4. Слънце
Слънчевото лъчение върху кожата ни активизира продукцията на витамин D, който има много и важни ползи за здравето: предпазва от диабет от втори тип, подпомага усвояването на калций, подсилва имунната система и подобрява сърдечно-съдовата система. Следователно, умереното излагане на слънце е нещо много важно. Въпреки това, неразумното излагане може да причини дерматични проблеми и интензивно състаряване на кожата. И така „Всичко с мярка“, както са ни учели предците ни и си носете слънцезащитния крем!

5. Намаляване на стреса
Стресът, в нормални количества, е един здравословен вроден механизъм, който служи за оцеляването на човека. Превръща се в проблем, обаче, когато се среща в големи количества и за дълги периоди от време.
За да намалите стреса, включете в живота си упражненията и позитивното мислене, научете се да ръководите правилно времето си, избягвайте алкохола, погрижете се да спите достатъчно и се научете да използвате техники за релаксация и правилно дишане.

6. Алкохол
„Виното развеселява човешкото сърце“ и научните изследвания го доказват! Ежедневната консумация на 1-2 чаши вино (за предпочитане червено), понижава артериалното налягане, подсилва сърдечно-съдовата система и допринася за профилактиката на някои форми на рака. Прекомерната му консумация, напротив, може да има катастрофални резултати.

7. Отказ от пушенето
Спирането на цигарите увеличава очакваната продължителност на живота, тъй като така се намалява вероятността от сърдечен удар (с около 50%), от инсулт, от рак на белия дроб. Успоредно с това, се намалява лошият дъх от устата, кашлицата, дразненето на стомаха и задухът. Кожата става по-нежна, по-млада и по-светла, също така ще се подобрят и обонянието и вкусовите ви усещания, професионалните и сексуалните ви постижения.

8. Сън
Добрият сън влияе добре на сърцето, засилва паметта и помага за запазване на телесното тегло. Също така, намалява стреса, подобрява учебните, работните и спортните постижения и увеличава продължителността на живота.

9. Секс
Активният сексуален живот, освен удоволствието, което ни доставя, допринася значително и за удължаването на живота, тъй като премахва стреса, засилва имунната система и осигурява по-добър сън. Освен всичко друго е и една... весела гимнастика!

10. Здрав дух
Без памет и логика, ученето щеше да е невъзможно, миналото щеше да е несъществуващо, настоящето – неразбираемо, а бъдещето – несигурно. За да запазите умственото си здраве, се социализирайте и работете върху себе си. Ходете, например, на кино или на театър, четете книги, вестници и списания. Добра „гимнастика“ за паметта се смята и изучаването на чужд език или на музикален инструмент.